Assassin’s Creed 4: Black Flag Review

posted in: Articole recente | 0

 

În seria Assasin’s Creed ne-am preumblat prin istorie şi timp mai ceva ca Marty McFly la bordul De Lorean-ului: în primul titlu din serie am fost parte integrantă a celei de-a treia cruciade, accesibile prin protagonistul Desmond Miles, “transmutat” prin Animus în Altair, membru marcant al ghildei asasinilor din epocă. N-a durat mult şi al doile titlu ne-a găsit transportaţi într-o Italie de secol 15, unde acelaşi Desmond, retrăieşte, printr-un Animus de data aceasta ceva mai upgradat, viaţa lui Ezio Auditore, de asemenea un asasin potent, şi degrabă vărsător de sânge renascentist. Al treilea titlu din serie, Assassin’s Creed III, a coborât ştacheta prin interesul arătat de data aceasta istorie americane, de secol 18, unde  Ratonhnhaké, un domn asasin pe jumătate mohican, pe jumătate englez ia parte la aşa zisa revoluţie americană.
Insulele din Caraibe
Nici acest al patru-lea titlu nu pare a vrea să ne cultive sau să ne incite nervul istoric prea tare, aruncîndu-ne de data aceasta în 3 oraşe de secol preindustrial american (ok, pentru cei care sunt foarte interesaţi de acurateţea istorică poate că e mai correct să spunem Spaniol şi Englezesc) Havana, Kingston, şi Nassau, unde pirateria, romul şi legea aplicată după voinţa conquistadorului, cel mai puternic şi mai bine înarmat, domină. Desmond se va coborî în trupul unui anume Edward Kenway, un alt asasin fără scrupule al perioadei piratereşti, de la bordul aceluiaşi Animus, cititor de cod genetic şi transportator universal de mare viteză în perioada de glorie piraterească.
  
Ca şi element de exotism, jocul va încerca o abordare a luptei pe mare, de la bordul diverselor corăbii, cu sau fără tunuri în dotare, dar şi explorarea be bază de corabie cu steag negru şi craniu zâmbitor. Totuşi nu vom fi exclusiv forţaţi să ne preumblăm prin oceanul pre-Columbian. Din ce s-a văzut la E3 în prezentarea celor de la Ubisoft, jocul se vrea totuşi un action cu o combinaţie de stealth la persona a treia, cu cinematici interpuse între diverse misiuni dar şi ceva mai mult free roaming şi libertate de explorare. Da, 2013 va fi anul combinaţiilor de stealth cu explorare şi sandbox mai mult sau mai puţin cinematic. Sub acest aspect, jocul pare să plătească tribut atât seriei Witcher, în mod excepţional ultimului joc din serie, cel încă nelansat, dar şi seriei Risen, cel puţin în materie de setting pirateresc.
  
Deşi în demo-ul E3 nu au fost prezentate decât ceva arii destul de restrînse, cu junglă şi nisip la mal de mare şi cu nişte camp-uri de piraţi, producatorii promit o hartă destul de diversă, într-adevăr cu multă junglă, dar şi alte forme de relief ce ascund ruine diverse, orăşele dar şi sate şi alte arii care promit să surprindă. Vom putea alege unde anume să călatorim, fie mânaţi de o misiune, fie pur şi simplu atraşi de vre-un element vizual ce pare să ascundă ceva activităţi umane – un firicel de fum într-o zonă impădurită, nişte pietre care par a nu-şi avea locul într-o pădure virgină, etc. Idea e că dacă vom vrea, vom putea să umblăm după cum poftim, fără a fi asaltaţi de excesiv de multe elemente îngrăditoare, iar dacă un element de decor e vizibil, e foarte posibil să poate fi explorat, iar nu doar un background care sporeşte încântarea vizuală şi atât.
Explorare la bordul corabiei
În cea ce priveşte porţiunea de joc de la bordul corabie, producătorii promit o plajă largă de activităţi, unele specific piratereşti, de luptă cu tunurile dar şi de aproape, cu abordaje şi lupte corp la corp sau mediate de săbii şi arme de foc de genul flintelor, dar şi libertate de explorare nautică efectivă. Cum se va reuşi ca navigarea să nu devină plictisitoare nu e încă clar sută la sută. Posibil că vom putea naviga doar după ce vom avea în prealabil ceva hărţi cu locaţii notate, sau cu zone ceva mai restrînse pe unde putem să navigăm. Nu vă aşteptaţi să arboraţi steagul pirateresc chiar oriunde, Arhipelagul Caraibilor pare să fie singura zonă modelată în joc.
  
 în schimb, cu ajutorul ocheanului din dotare – Spyglass, vom putea şti unde au mai rămas insule cu faună numai bună de vânat, sau unde sunt alte corabii pe care Jackdaw – corabia sub comanda lui Edward Kenway le poate aborda cu succes. Pe parcusrul aventurii această corabie va putea fi îmbunătăţită, dotată cu mai multe tunuri dar şi cu personal mai capabil în lupta de aproape.
În materie de poveste, cunoaştem că vor fi în continuare incluse cele două porţiuni clasice, cea din prezentul lui Desmond şi cea istorică, dar se pare că activităţile din prezent vor putea să aducă un aport mult mai puternic în acţiunea piraterească din trecut. Cum şi in ce fel se vor afecta reciproc cele două porţiuni rămâne încă neclar, dar, zic producătorii, prezentul nu mai e exclusiv o zonă unde acţiunea se petrece automat, vor fi alegeri de făcut lăsate la cheremul jucătorului.
Grafică pentru cosolele curente – PS3, Xbox 360
Vizual, demo-ul E3, cu excepţia unui moment în care jocul a suferit un crash destul de stânjenitor, pare ok. Assasin’s Creed 4 – Black Flag pare să fie la acelaşi nivel grafic stabilit de predecesorul Assasin’s Creed III. O problemă ce ar putea apărea ar fi calitatea tranziţiile de la porţiunile de gameplay de pe corabie şi cele de pe uscat: producătorul le vrea pe ambele imediat disponibile; astfel, dacă nava ta se scufundă o vei putea abandona şi înnota nestânjenit către uscat. Diferenţa e totuşi că la bordul navei jocul nu te mai urmăreşte din perspectivă 3rd person, pe când în porţiunile obişnuite aceasta e principala metodă de urmărire. Totuşi motorul grafic AnvilNext, folosit şi in celelalte jocuri AC şi-a arătat capacităţile şi în seria Shaun White Snowboarding cât şi în Prince of Persia-ul din 2008, reuşind să se dovedească sufficient de capabil în redări din diferite perpective, aşa că, dacă va fi optimizat cum trebuie nu ar trebui să fie probleme.
PETA şi o poveste mai puţin interesantă istoric
Ce m-i s-a mai părut fascinant în legătură cu acest titlu este implementarea vânătorii de balene, pe care AC4 o va permite, degrabă speculată de PETA pentru a mai produce un mic scandal mediatic. Aşa că, din 31 Octombrie pentru noi europenii, dată la care jocul va apărea, vom putea să distrugem fauna de dimensiuni colosale a oceanului mai dibaci decât  Ahab şi fără să ne punem în pericol sufletele! Asta când nu vom teroriza haiduceşte piratereşte întinderile de uscat, sub acoperirea vegetaţiei bogată, sau când nu vom specula bogăţia altor corăbii numai bune de abordat.
  
În seria AC intodeauna a primat, ca şi atracţie principală, imersiunea într-o zonă de istorie şi de transportarea instatanee într-un trecut bogat istoric, în perioade cheie ale umanităţii. Aveau ceva special AC-urile 1 şi 2 prin prisma zonelor puternic influenţa(n)te cultural, cu accent pe arhitectură şi detalii de port foarte attractive, fără a diminua cu nimic mecanicile relativ clasice de interacţiune, tipice action-ului modern.
 AC4 pare ceva mai sărăcăcios sub această privinţă. Cât de multă istorie va fi în această aventură rămâne de văzut, totuşi, din perspectiva gameplay-ului efectiv, se pare că acest titlu va fi unul dintre cele mai inovative. Jocul promite de asemenea şi un multiplayer serios, cu diverse variante de joc. Încă nu a fost prezentat un mod în care conflictul să se dea de la bordul corăbiilor, ce am văzut fiind totuşi similar jocului de multiplayer clasic în serie.
Oricum, sunt suficient de multe motive pentru a aştepta cu nerăbdare şi acest titlu AC, mai ales pentru cei cu un apetit pentru jocurile cu piraţi, care nu şi-au făcut apariţia excesiv de des în ultima periodă.
Sursa : gameway.ro

Leave a Reply