Primaria din Oradea se poate lauda ca are cel mai mare numar de inspectori pe teren. Practic, fiecare locuitor care detine un smartphone poate trimite petitii insotite de fotografii, cu neregulile observate in oras.
De la gropile din asfalt sau apa care tasneste din canalizari, pana la gunoaiele neridicate, toate sesizarile sunt distribuite in timp real celor care trebuie sa rezolve problema. Sistemul este, deocamdata, unic in tara, dar ar putea deveni un model si pentru alte comunitati.
Aplicatia poate fi instalata pe orice smartphone cu sistem de operare Android.
„Este unic prin faptul ca el este conectat la dispeceratele operatorilor de servicii publice. Este un instrument extrem de la indemana, modern, de tip urban, te plimbi pe strada, sesizezi o groapa, un cos de gunoi care n-a fost ridicat sau un stalp de curent care, nu stiu, nu-i bine izolat un fir”, spune Eduard Florea, manager public al orasului.
Dupa numai doua saptamani de la lansare, peste 1000 de oradeni si-au instalat aplicatia, iar cateva sute au si trimis petitii.
„Ceea ce inseamna ca Oradea are peste 1000 de inspectori de teren, ochii si urechile primariei. Uitati, aicea este o posibila avarie la conducta de apa. Probleme legate de amplasarea sau de parcarile subterane, lipsa unor becuri pe ganguri, deci foarte multe, deja am ajuns la sesizarea cu numarul 400”, a mai spus Florea.
Cei care trimit sesizari primesc raspunsul in cel mult cinci zile.
„Aveam o problema, am vazut o teava sparta si am zis hai sa incerc si eu sa vad si eu daca are efect. Am sesizat si a fost cineva si a lucrat acolo, deci e in rezolvare problema”, a spus Lucian Munteanu.
La Timisoara, un tanar a primit din parte primariei titlul de erou urban, dupa ce, intr-o luna, a semnalat aproape 500 de probleme ale orasului, printr-o aplicatie asemanatoare.
Aici este un morman de gunoi, ii facem poza, o urcam pe site, GPS-ul ne spune exact unde a fost semnalata problema, o incadram in categorie. La nici 300 de metri intalnim o groapa, procedeul este acelasi.
Aplicatia este dotata si cu un sistem care ii atrage atentia celui ce-a facut plangerea cand anume a fost verificata situatia, in teren, si cand s-a rezolvat problema.
Lasă un răspuns